Saturday, March 28, 2015

Happy Anniversary with Craftliners.......

Mijn laatste project op het blog van Crafliners vandaag, dit keer een kaart met een Romantisch
tintje, de papierlijn "Elegy" kan heel goed gecombineerd worden met trouwen, bruiden, 
bruidsmeisjes maar ook als je een aantal jaren getrouwd ben.
Ik heb voor het laatste gekozen vandaar de titel "Happy Anniversary" (We).


De papierlijn "Elegy" van Scrapberry's is met heel veel andere merken te combineren 
bijvoorbeeld met Petaloo flowers, Prima Marketing Flowers, Shabby Chic elementen, 
JunkyardFindings noem maar op, daarnaast denk ik dat het ook een prima lijn 
is voor het Mixed Media gebeuren, wat ik overigens nog niet heb uit geprobeert. 
Maar misschien in de toekomst!!!


Werkwijze :
Voor de basis van deze kaart heb ik gebruik gemaakt van een chipboard 
6 x 6 inch of 15 x 15 cm.
Deze basis heb ik bekleed met een stuk dessin-vel Elegy Hapiness met een afmeting van
14.6 x 14.6 cm, deze heb ik bevestigd met dubbelzijdig tape.
De 2de layer op deze kaart is van dessin-vel Elegy Hapiness deze heeft een afmeting
van 12.3 x 12.3 cm, deze bevestig je op wit cardstock met dubbelzijdig tape.
Door het witte cardstock 2 mm groter te snijden dan de 2de layer ontstaat er een witte
rand en creƫer je zo een extra detail.
De 2de layer heb ik verstevigd met chipboard en bevestig met dubbelzijdig tape op de basis.

Uit het dessin-vel Venus heb ik de bloemen partij geknipt met een 3d schaartje
Uit het dessin-vel Elegy Hapiness heb ik de witte border rand geknipt (lijkt op kant)
en een stukje daarvan verhoogd en bevestigd op de 2de layer.
Een gedeelte van de bloemenpartij (dessin-vel Venus) aan de rechterkant van deze
border bevestigd, gedeeltes die verhoogd moeten worden heb ik 
verhoogd met 3d foam.
De bovenrand van de witte border heb ik een extra detail gegeven door middel van een
strip pearls van Kaisercraft.
Bovenop de papieren bloemenpartij heb ik drie cherry blossoms van scrapberry's
bevestigd, in de rechter onder hoek heb ik een wit frame van Scrapberry's geplaatst 
en een gedeelte van de papieren bloemen er over heen laten vallen.
Links boven de witte border heb ik het woord WE geplaatst, dit is een embellisment 
uit de wedding items van Scrapberry's.
Als laatste heb ik een gedeelte wat over was uit de papieren bloemenpartij bevestigd in
de linker onder hoek (dus niet verhoogd), daarboven op heb ik 2 
cherry blossom bevestigd.
Als laatste heb ik bepaalde gedeelte in de kaart voorzien van Kaisercraft pearls.
 

Gebruikte Materialen : Chipboard zwart 6 x 6 inch, Scrapberry's papierlijn Elegy,
Scrapberry's embellisments, Bazzill wit cardstock & Kaisercraft pearls.

Vandaag te zien op het blog van Craftliners, bedankt voor het kijken, fijne dag!!
Astrid.....

No comments: